Що таке бренд
Бренд - що це таке простими словами і для чого він потрібен? Ось ми і торкнулися цієї теми, яка заслуговує уваги. У даній статті ми дамо визначення бренду, розберемо що таке зовнішні атрибути бренду і його позиціонування. А також розглянемо етапи його створення і інструменти для підвищення впізнаваності.
Що таке бренд
Як і будь-яке складне і ємне поняття, бренд не може мати одне єдине універсальне визначення, на якому могло б зійтися більшість вчених і практиків, що спеціалізуються в даній області. Крім того, поняття бренду не стоїть на місці, а постійно еволюціонує, товарний знак, вбираючи нові знання і змінюючись в ході суспільного розвитку.
Якщо попросити кількох людей, що займаються питаннями бренд-менеджменту, описати основні характеристики бренду, то результатом будуть абсолютно різні формулювання. Причому, це зовсім не означає, що якісь визначення будуть невірними, швидше за все, ці фахівці дивляться на цей термін під різними кутами.
Що ж означає слово бренд? Бренд - це клеймо або тавро. На даний момент слово «brand» перекладається з англійської як марка.
Простими словами, бренд - це згрупований перелік концепцій, унікальних рішень, почуттів сприйняття, ціннісних властивостей, пов'язаних з товаром або послугою певної організації. Тобто, персональний бренд можна назвати ментальної оболонкою продукту.
Протягом багатьох століть зберігалася практика позначати товари певними марками. У період бурхливого розвитку промисловості, на рубежі XVII-XIX століть, з появою товарів масового виробництва стало доцільним робити позначки на товар, друкувати на них слова і торгові марки.
Кінець XIX століття вважається «золотим віком» створення брендів, саме тоді були створені багато найбільш відомі зараз торгові марки: Coca-Cola, American Express, Heineken і багато інших. Саме тоді в ділову мову входить термін «бренд».
Американська Маркетингова Асоціація (AMA) дає наступне визначення: Бренд - це ім'я, термін, дизайн, символ або будь-яка інша характеристика, яка ідентифікує товар або сервіс продавця як відрізняється від товарів або сервісів інших продавців.
Не всі вчені і практики поділяють підхід АМА, що зводиться до диференціації на основі властивостей продукту і розглядає бренд виключно з боку продавця. Вони розглядають бренд як щось більше, ніж сума унікальних фізичних характеристик товару, додаючи в визначення такі слова як:
- образ;
- емоції;
- асоціації;
- репутація;
- впізнаваність.
Що таке брендинг
Брендинг - це процес розробки і формування бренду, а також його ідентичності. Основне уявлення брендингу - це ідентичність бренду. Ідентичність бренду - це демонстрація властивостей бренду, його цілей і завдань. Під словом «брендинг» маються на увазі роботи по створенню марки продукту, підвищення її впізнаваності і формування її іміджу.
- брендинг компанії
- брендинг
Як правило в складові брендингу входять такі роботи, як: створення логотипу, розробка фірмового стилю і шрифту компанії, нейминга, слогана і формування позиціонування бренду.
Ми ознайомилися зі значенням термінів «бренд» і «брендинг», слід розглянути які бувають види брендів.
Існуючі види
На даний момент однією з найвідоміших є американська версія, що розділяє бренд на наступні типи:
- Товарний бренд.
- Бренд з розширенням.
- Парасольковий бренд.
- Лайн-марення.