Досі палає судно з тисячами нових авто
Пожежу на судні Fremantle Highway, що запалало кілька днів тому в Північному морі, спричинило загоряння одного з електромобілів
Вантажне судно Fremantle Highway, яке загорілося кілька днів тому біля узбережжя Нідерландів, досі палає. На борту судна майже чотири тисячі автомобілів, зокрема, близько 500 електричних. Саме загоряння одного з них спричинило пожежу: як розповіли джерела порталу RTL Nieuws, батарея одного з електрокарів вибухнула… Представники берегової охорони й судновласник також вважають це найбільш імовірною причиною пожежі.
200-метрове судно, призначене для перевезення автомоблів, прямувало з німецького Бремена до Єгипту. Fremantle Highway загорілося у Північному морі, за 30 км на північ від голландського острова Амеланд. Під час рятувальної операції, яку провели відповідні служби Нідерландів, 22 із 23 членів екіпажу судна врятували. Один моряк, на жаль, загинув. На борту судна (ходить під прапором Панами), зафрахтованого японською компанією K Line, перебували 3783 легкових автомобілі. Спочатку повідомили, що електрокарів, які дуже важко загасити, на судні лише 47. Але потім з’ясувалося, що електричних автівок на борту значно більше — аж 497… Очевидно, якась частина таких авто загорілася, і саме тому пожежу на борту Fremantle Highway досі не вдалося ліквідувати. Станом на суботу, 29 липня, судно перебувало за 23 км на північ від острова Тершеллінг, і німецький буксир Fairplay 30 мав відбуксирувати Fremantle Highway подалі від берегів і судноплавних шляхів (якби дозволила погода), повідомило нідерландське відомство Rijkswaterstaat.
«Електрики» на пороми не беруть
Проблема з пожежами на суднах через загоряння електромобілів «випливла» не вперше. Нагадаємо, на початку 2023 року норвезька круїзна компанія Havila Kystruten вирішила, що більше не братиме на борт своїх поромів електромобілі (крім електричних, заборона стосується також гібридних і водневих транспортних засобів). Як писали норвезькі ЗМІ, рішення круїзної компанії було прямим наслідком катастрофи вантажного судна Felicity Ace, яка сталася у лютому 2022-го. На тому призначеному для перевезення техніки судні були розміщені близько 4000 автомобілів, зокрема електричних. Саме «електрики» завадили рятувальникам узяти під контроль потужну пожежу, що сталася на Felicity Ace… Як наслідок, те судно затонуло в Атлантиці, поблизу португальських Азорських островів. Сума збитків становила майже пів мільярда доларів. Після тієї катастрофи перевізники з усього світу почали розуміти, що доставка електромобілів морським транспортом є небезпечною. Мовляв, у випадку пожежі в автівці з двигуном внутрішнього згоряння, яку транспортує судно, його екіпаж упорається з вогнем доступними на поромі засобами. Якщо ж загоряється електромобіль, потрібна допомога додаткових рятувальних команд. І зовсім не факт, як показують приклади Felicity Ace і Fremantle Highway, що таку пожежу вдасться ліквідувати…
А тим часом… Хто заплатить за ремонт доріг?
Як пише з посиланням на дослідження вчених Університету Лідса британська The Daily Telegraph, електромобілі нищать дорожнє покриття значно сильніше, ніж автівки з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). Видання нагадує, що середній електромобіль пошкоджує дорожнє покриття у 2,24 раза сильніше, ніж його бензиновий відповідник, і у 1,95 раза сильніше, ніж дизельний.
Як пояснює Daily Telegraph, усе тому, що, за даними експертів Університету Лідса, через важкі батареї електромобілі у середньому на 312 кілограмів важчі, ніж їх відповідники з ДВЗ. Згідно з формулою, яку використовують дорожні інженери й будівельниками, подвоєння навантаження на вісь транспортного засобу спричиняє аж у 16 разів більше пошкоджень дорожнього покриття. Чим більша маса авто, тим імовірніше утворення на дорозі дрібних тріщин. Якщо їх відразу не ліквідувати, вони через деякий час розширяться й стануть вибоїнами…
За висновками фахівців Університету Единбурга, якщо всі автобуси й вантажівки стануть електричними, то утримання доріг протягом року коштуватиме уряду Шотландії на 164 мільйони фунтів більше. Ідеться не про автостради й магістральні шляхи (ті мали би витримати), а насмперед про дороги у невеликих містах і сільській місцевості.