До кого не приїде «швидка»

До кого не приїде «швидка»

В Україні змінився алгоритм виклику швидкої допомоги — почав діяти новий порядок визначення пріоритетності звернень від громадян за екстреною медичною допомогою.

Так, 1 січня набрала чинності постанова уряду «Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події».

Тепер звернення, що надходять від громадян до диспетчера за єдиним телефонним номером екстреної медичної допомоги 103 та за єдиним номером системи екстреної допомоги населенню 112, розподіляють на чотири категорії — критичні, екстрені, неекстрені, непрофільні.

Від цього залежать терміни приїзду бригад медиків на виклик.

Як йдеться в постанові Кабміну, диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф визначає стан пацієнта та обставини подій виклику згідно з переліком причин звернень і скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги, визначеним МОЗ.

Як працюватимуть «швидкі»?

Бригада медиків зобов’я-зана приїхати до хворого не пізніше, ніж за 10 хвилин після звернення (допускається перевищення зазначеного нормативу, але не більш ніж у 25% випадків) у випадках, які відносяться до критичних.

Тобто при відсутності або при неефективному диханні, при ознаках масивної крововтрати.

Вони можуть бути викликані: усіма видами травм різної етіології, впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою та інше), інтоксикацією та отруєнням, у тому числі й укусами тварин, комах тощо; гострими хронічними захворюваннями.

При екстреному випадку «швидка» має приїхати за 20 хвилин. При цьому з урахуванням різних факторів, у тому числі й заторів, допускається перевищення зазначеного нормативу, але не більш ніж у 15% випадків.

Такі випадки супроводжуються: порушенням свідомості; ознаками кровотечі; гострого коронарного синдрому; гострого мозкового інсульту; порушенням дихання та іншими ознаками.

Вони можуть бути викликані: усіма видами травм різної етіології; впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою та інше); інтоксикацією та отруєнням, у тому числі й укусами тварин, комах тощо; гострими хронічними захворюваннями.

У разі надходження звернення з категорії неекстрених «швидка» не поспішатиме на допомогу. Диспетчер рекомендуватиме пацієнту звернутися до сімейного лікаря або до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги, або таке звернення може бути передано в місцевий черговий центр первинної медико-санітарної допомоги.

І тільки в разі відсутності такої можливості диспетчер напрямку направить до пацієнта бригаду «швидкої», яка не зобов’язана дотримуватися нормативів при критичних або екстрених викликах.

При зверненні з категорії непрофільних — ситуація аналогічна, як і у випадку з неекстреними зверненнями. З тією тільки різницею, що в разі необхідності відповідальний медичний працівник оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф повинен надати дистанційну медичну консультацію щодо причини звернення, повідомляє РБК-Україна.

Читайте також