У прокат вийшов найочікуваніший фільм року «Дюна»

У прокат вийшов найочікуваніший фільм року «Дюна»

У прокаті стартував, мабуть, найочікуваніший фільм року – «Дюна» Дені Вільньова. Прем’єра кілька разів переносилась через пандемію, і знову перенеслась, проте на місяць вперед, зробивши подарунок кіноманам.

Фантастичний блокбастер за мотивами культової книги Френка Герберта уже екранізував геніальний Девід Лінч. Зараз він ніяк не коментує екранізацію Вільньова. Як і те, чому його фільм свого часу провалився, проте зараз вважається культовим.

Американський письменник-фантаст Френк Герберт випустив «Дюну» в середині 1960-х. Роман майже відразу став хітом та володарем найпрестижніших жанрових нагород. Згодом Герберт написав продовження, випустивши шість книг. Потім справу продовжив його син Браян та фантаст Кевін Андерсон.

"Книга, що не підлягає адаптації", — так ще донедавна казали критики про цей роман Френка Герберта. І небезпідставно: екранізувати "Дюну" намагалися уже тричі. Та лише версія Дені Вільнева чи не вперше була тепло прийнята критиками і має всі шанси на касовий успіх та любов глядачів.

Уперше книгу спробував екранізувати чилійсько-французький режисер Алехандро Ходоровскі. Він вирішив відмовитися від основних сюжетних ліній "Дюни", побудувавши сюжет по-своєму. Хронометраж мав складати 14 годин, а на зйомки погодилися Орсон Веллс, Ален Делон та Удо Кір.

Також взяти участь у зйомках мав сам Сальвадор Далі, і той навіть погодився, але попросив 100 тисяч доларів за годину зйомок. Ходоровскі прийняв умови. Щоправда, через таку ціну режисер спланував, що художник буде на знімальному майданчику лише годину, а решту часу його мав заміняти манекен. Закінчилося тим, що бюджет закінчився ще до початку зйомок і фільм не втілився у життя.

Потім до справи взявся режисер Девід Лінч, але він не зміг реалізувати своє бачення через постійне втручання продюсерів. Після зйомок і попереднього монтажу вийшло 9 годин хронометражу, отож його довелося урізати до 1 години 30 хвилин. Стрічку перемонтували, як того бажала кіностудія. Після прокату в США "Дюна" зібрала трохи більше 27 млн доларів, що було на ті часи непоганим збором, але покрити витрати ці гроші не змогли. Девід Лінч, вважаючи це повним провалом, впав у депресію і відмовився від стрічки після її виходу.

Подейкують, коли Ходоровскі подивився картину Лінча, він страшенно зрадів, переконавшись, що твір Френка Герберта екранізувати неможливо.

Утретє телеканал Sci-Fi екранізував "Дюну" у вигляді кількох мінісеріалів. Виконавчим продюсером був Річард П. Рубенштейн. Він назвав своїх дві роботи франшизи "Дюна" "науковою фантастикою для людей, які зазвичай не люблять наукову фантастику", і припустив, що "сага про Дюну має тенденцію залучати жінок частково тому, що в ній є сильні жіночі персонажі".

У 2017-му з’явилися чутки про нову "Дюну". Режисером нового фільму став Дені Вільнев. Його фільми про порозуміння з позаземними цивілізаціями "Прибуття" і особливо неонуарний науково-фантастичний трилер "Той, що біжить по лезу 2049" (який є продовженням фільму Рідлі Скотта "Той, хто біжить по лезу" 1982 року), стали культовими і критиками оціються схвально.

Музику для фільму написав Ганс Ціммер. Він уже працював з Вільневом над фільмом "Той, що біжить по лезу 2049". Цікаво, що Ціммер першопочатково був затверджений на композиторство фільму "Тенет" Крістофера Нолана, який вийшов у 2020 році, але композитор надав перевагу "Дюні" через особисту любов до книжкового першоджерела.

Вільнев про музичний супровід сказав так: "Ми домовились, що музика повинна мати духовність. Щось таке, що піднесе душу".

Читайте також