Що таке сторіс в Instagram, навіщо і як їх знімати
Stories – це міні-репортажі з терміном дії в 24 години, їм не можна поставити лайк, їх неможливо прокоментувати.
Сторіс - зручний та актуальний формат контенту в Instagram, потужний інструмент збільшення охоплення, залученості, впізнаваності облікового запису. Підходить власникам інтернет-магазинів, коуч-тренерам, консультантам, блогерам, викладачам, мандрівникам — загалом усім, хто хоче зробити свій Instagram кращим. СММ агентство MBR рекомендує використовувати сторіс від 3 до 30 в день.
У чому особливості сторис
Головні відмінності від інших форматів:
- тривалість однієї історії (фото чи відео) – до 15 секунд;
- автоматичне видалення – через 24 години.
Останнє спонукає користувачів швидше вивчити контент, доки інформація не зникла. Виняток – актуальні сторіси, або Stories Highlights, які не зникають через добу.
Сторіс розташовуються окремо від основної стрічки у верхній частині інтерфейсу Instagram.
Щоб подивитися сторис, досить клацнути на іконку. (Якщо та підсвічується, то вона ще не переглянута.)
Багато хто шукає, де дивитися сторіс анонімно, але в самому Instagram таке налаштувати не можна. Потрібні спеціальні послуги типу Gramster або Gramotool.
Які переваги у цього формату
Delmondo і Buffer проаналізували понад 15 тисяч сторінок і з'ясували: чим більше такого контенту розміщує аккаунт, тим вище середнє охоплення та кількість показів.
Це можна пояснити можливостями та перевагами сторіс:
- Стрічка сторис зверху, тому привертає більше уваги.
- Багато інструментів для редагування і цей набір постійно оновлюється.
- Сторіс Instagram легко інтегруються і до Facebook.
- Можна публікувати посилання (якщо обліковий запис від 10 тисяч передплатників), відзначати користувачів, ставити хештеги, геотеги.
- Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, який швидко опанує навіть новачок у Instagram-маркетингу.
- Можливість гейміфікації контенту: запуск різних ігор, вікторин, опитувань. Ігрові механіки викликають інтригу та азарт, привертають більше уваги, вимагають зворотної реакції – це корисно для охоплень.
- Маски (AR-фільтри) – набір спецефектів, які накладаються на фото чи відео. (Через них сторіс стали по-справжньому популярними.) Можуть бути як статичними, так і динамічними (повторювати рухи користувачів). Це не найпростіший, але ефективний спосіб просування.
Як зняти та додати сторис
- Натиснути плюсик поруч із аватаром (на головній сторінці або в обліковому записі).
- Виберіть один із режимів, коли відкриється камера. (Бумеранг – для зациклених відео, колаж – для кількох фото.).
- Затисніть білу кнопку центром для запису відео або натиснути на неї один раз, щоб зробити фото. (А щоб опублікувати готовий контент, у правому нижньому кутку потрібно вибрати фото та відео з телефону.)
- Після завантаження/зйомки відкриється редактор - в ньому можна щось намалювати або додати наклейки, наприклад:
«Замовлення їжі» та «Підтримай малий бізнес» — нові стікери, що з'явилися під час пандемії. Можна поділитися посиланням на компанії з доставки їжі або вказати обліковий запис малого бізнесу, який ви хочете підтримати рекламою.
«Розташування» — дозволяє вказати місце на карті. Сторіс з такою відміткою буде видно в пошуку геолокації, це може дати додаткове охоплення.
«Питання» — дає передплатникам можливість запитати щось, а блогеру чи бізнесу — відповісти прямо у сторіс.
«Напиши мені» - дозволяє користувачеві швидко перейти в директ.
«Тест» - залучає до інтерактивної комунікації, гарний варіант гейміфікації. - Далі можна вибрати потрібний фільтр чи маску. Вибір великий, я на дозвіллі розважаю своїх передплатників особливо оригінальними рішеннями.
Як створювати та оформляти сторіс
Нема рації переказувати технічні вимоги з довідки Facebook для бізнесу, але цікаво розібрати неочевидні моменти:
- Сторіс – для швидкого споживання, тому добре працюють яскраві, короткі, прості історії. Щось складніше, де потрібно уважно занурюватися, краще відправити у пости.
- При створенні креативів краще віддати перевагу відео та анімації. У такому разі корисно зробити субтитри — для тих, хто дивиться сторіт без звуку. А ще варто відразу врахувати, де розташувати геотеги, хештеги, згадки інших облікових записів.
- Не варто використовувати у сторіс багато тексту, його складно прочитати за 15 секунд. І краще не розміщувати його з обох боків, тому що легше фокусувати увагу в центрі. Плюс важливо вибирати колір тексту, який не зливатиметься з фоном.