В УКРАЇНІ ЗАБОРОНИЛИ СТАТЕВУ ДИСКРИМІНАЦІЮ В РЕКЛАМІ

В УКРАЇНІ ЗАБОРОНИЛИ СТАТЕВУ ДИСКРИМІНАЦІЮ В РЕКЛАМІ

Верховна Рада України під час нещодавнього засідання внесла зміни до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі.

Про це повідомили у пресслужбі парламенту.

За це рішення проголосували 307 народних депутатів. 

"За даними громадських організацій, щорічно до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надходить понад 500 скарг щодо виявлених фактів дискримінації за ознакою статі у рекламі. Щорічно зростає кількість судових справ щодо розгляду скарг на дискримінаційну за ознакою статі рекламу. Так, лише у 2019 році рекламодавці сплатили більше двох мільйонів гривень штрафів за розповсюдження дискримінаційної за ознакою статі реклами", - зазначається у пояснювальній записці до документу.

 

Також там зазначається, що ще у 2011 році суб’єкти рекламного ринку, у співпраці з громадянським суспільством, розробили Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статі. Проте на законодавчому рівні до сьогодні не міститься визначення понять “дискримінаційна реклама” та “дискримінаційна реклама за ознакою статі”, що ускладнює правозастосування статті 8 Закону України “Про рекламу”, а також призводить до неоднозначного її тлумачення як контролюючими органами, так і судами.

 

Закон забороняє вміщувати в рекламі твердження або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб. 

 

Ще забороняється вміщувати у рекламі твердження або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижувати гідність людини за ознакою статі, демонструвати насильство за ознакою статі, використовувати зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.

Читайте також