Царський вагон від «Укрзалізниці»: позолота, килими і кімнати для прислуги

Царський вагон від «Укрзалізниці»: позолота, килими і кімнати для прислуги

Величезне м’яке ліжко, важкі портьєри на вікнах, солідні (шкіра і дерево) інтер’єри кімнат для нарад, кухня, обладнана за останнім словом техніки… Це не опис заміського будинку. Саме так виглядають вагони-салони, які пропонує «Укрзалізниця» для поїздок заможним громадянам.

Ціни — доступні

Не можна сказати, що це новинка — залізниця просто вирішила нагадати українцям, що можна подорожувати з мегазручностями. Якщо, звичайно, дозволять фінанси. Бо поїздка у «царському» вагоні-салоні — недешеве задоволення. Щоб розглядати пейзажі за вікном, сидячи у м’якому кріслі, потрібно заплатити за проїзд 11 дорослих осіб у вагоні класу СВ плюс додаткові витрати. І в залізничній касі квиток у такий вагон не продають, забронювати салон можна тільки за заявкою в «Укрзалізниці». Якщо раптом хтось захоче трішки заощадити, то порадимо: по вівторках і середах можна отримати невелику знижку завдяки так званому понижувальному індексу (вартість множиться на 0,9), а ось по п’ятницях і неділях поїздки краще відкласти — індекс підвищується, і поїздка стає дорожче в 1,1 раза.

Візьмемо маршрут Київ — Харків. Вартість одного місця у спальному вагоні (СВ, він же «люкс») — 1059 грн. За 11 місць виходить 11?649 гривень. Додаткові витрати можуть становити скільки завгодно, але навряд чи менше 5000 грн. Для рівного рахунку округлимо до 20?000 гривень — у стільки обійдеться поїздка в один бік.

Навіть чотиримісні купе в парчі та атласі

Продовжуємо огляд «царського» вагона. У сусідніх кімнатах (дуже важко назвати їх «купе») з не меншим комфортом можна розмістити охорону, особистих секретарів і референтів, помічників і кухарів. Їм теж добре і зручно, це не плацкарта і навіть не купе, а таки СВ з м’якими полицями, килимками, дзеркалами і красивими шторками на вікнах.

Кухня, зал засідань з величезним столом, спальне купе (величезне ліжко)…

Кондиціонери, мікрохвильовки, аудіо-відео-інтернет, санвузол (душ і гаряча вода), килими, свіжі хрусткі простирадла і наволочки… Пасажир плацкарти може про це лише мріяти. Хоч і виглядає ця розкіш, м’яко кажучи, не дуже сучасно — поліровані меблі, покривала килимові, важкі штори-пилозбірники, дзеркало біля величезного ліжка. Це — на любителя. Та нині любителів такого дизайну вистачає.

Вагон повинен не в депо стояти, а гроші заробляти

Де можна знайти вагони-салони? У Києві, Львові, Одесі, Харкові та Дніпрі. В «Укрзалізниці» їх десять, розрахованих на 5?11 осіб. Вагони-салони традиційно ставлять у голову поїзда, але можуть і в хвіст, і зовсім рідко — в середині.

— У 2006-2007 роках головою «Укрзалізниці» був Володимир Козак, і саме йому спало на думку облаштувати подібні вагони-салони. Взагалі такі вагони існували ще з часів СРСР, на них возили «перших осіб» держави, республік або областей. У кожному депо було по два вагони для поїздок керівників першої ланки. Так ось, Козак повернувся з відрядження в США з двома ноу-хау: одне стосувалося вантажоперевезень, інше — те, що вагони-салони повинні не просто стояти в депо, виїжджаючи раз в сто років, а заробляти гроші, — розповів колишній працівник «Укрзалізниці» Сергій Скляренко. — Прорахували собівартість поїздок, жахнулися — сума на ті часи була величезна, втім, зараз не менша. Ну а як інакше? Вагон-салон — це автономний готель на колесах. Можна сказати, п’ятизірковий. Нині цим важко когось здивувати, але тоді цей вагон був буквально нашпигований за останнім словом техніки, щоправда, Інтернету в ньому не було…

За словами Сергія Скляренка, в ті часи вагон-салон найчастіше замовляли на Донецькій та Південно-Західній залізниці. Найпопулярнішими маршрутами віп-вагона були Київ, Москва, Львів, Одеса, Сімферополь і Санкт-Петербург. Замовляли його відомі бізнесмени і політики, повідомляє kp.ua.

Читайте також