SEO-просування інтернет-магазину у 2022 році
Пошукове просування – надійна та довгострокова інвестиція у розвиток проекту e-commerce. SEO спрямоване на підвищення видимості в пошуковій видачі та дає можливість постійно отримувати недорогий трафік, що конвертується у продажу, розкрутка сайту в Google є органічним методом посування.
Якщо створюється новий сайт або допрацьовується старий ресурс, просуванням якого ніхто не займався або розкрутка не принесла очікуваних результатів, потрібна первинна оптимізація. Цю послугу варто замовляти на етапі розробки інтернет-магазину. Суть первинної оптимізації полягає у здійсненні загальних налаштувань сайту, виконанні простих дій, необхідних для просування.
Первинне SEO починається з нульової оптимізації чи SEO-аудиту. Розглянемо найважливіші моменти просування. Нижче наведений список дій підходить для всіх інтернет-магазинів і не залежить від стратегії розкручування та usability сайту.
Збір семантичного ядра та кластеризація ключів
Якщо роботи з SEO на сайті вже проводилися, всі технічні помилки виправлені, у виконанні повного переліку дій для просування в Goole немає потреби. Можете одразу переходити до пункту «Комерційні фактори».
Після придбання для інтернет-магазину домену та хостингу з хорошим сервером та техпідтримкою варто зайнятися збиранням ключових слів та складанням семантичного ядра. Зібравши ключі за тематикою, кластеризуйте та за сторінками, створіть карту відповідності ключових слів та URL-сторінок. Такий крок допоможе уникнути дублювання контенту, канібалізації ключів та визнання пошуковими системами деяких сторінок низькоякісними.
Робота з контентом сайту
Ця частина заходів щодо пошукової оптимізації інтернет-магазину поряд із створенням унікального контенту, що включає запити, за якими користувачі шукають потрібні їм товари, передбачає виконання розмітки сторінок, коректне оформлення мета-тегів та оптимізацію зображень.
Мікророзмітка сторінок
Мікророзмітка – це свого роду стандарт, який дозволяє роботам пошукових систем ідентифікувати та структурувати дані, що відображаються на сторінках сайту. Розмітка здійснюється шляхом додавання до HTML-коду тегів, усередині яких знаходиться корисна інформація. У мікроданих, зокрема, можуть вказуватися ціна, рейтинги, характеристики товару, дані про наявність.
Одна з функцій розмітки – відображення у видачі пошуку розширених сніпетів. Для застосування мікророзмітки можуть застосовуватися системи Schema.org та OpenGraph.
Заголовки та Description
Мета-теги повинні містити максимально релевантну запитам інформацію та зазвичай містять високочастотні ключі. Дескрипшн, текст якого відображається в Сніппет видачі, ніяк не впливає на ранжування, але від нього залежить клікабельність посилання і, відповідно, трафік на сайт.
Намагайтеся створювати максимально корисні описи, що відповідають змісту сторінки, дотримуйтесь об'єму (60 символів з пробілами – Title, 156 – Description). Занадто довгі описи можуть потрапити у видачу.
Оптимізація зображень на сайті
Необхідно додати атрибути Alt до фото. Прописані в Alt запити є факторами ранжирування і можуть приносити додатковий трафік до інтернет-магазину з розділів фото Google.
Технічна оптимізація сайту
Роль технічної оптимізації інтернет-магазину полягає у безпосередній взаємодії сайту з роботами пошукової системи Google, у забезпеченні максимально повної та швидкої індексації сторінок.
Перевірка файлу Robot.txt
За допомогою налаштувань файлу Robot.txt закриваються від індексації:
- облікові записи користувачів з особистими даними;
- адмінпанель сайту;
- категорії та інші сторінки, які містять дублюючий контент.
Створення картки сайту
XML-карта генерується таким чином, щоб до неї потрапляли усі сторінки, які підлягають індексації. Також можна відзначити сторінки, які мають бути індексовані в першу чергу.
Використання інструментів веб-майстрів Google
Функції особистого кабінету Google Search Console в не важкий в освоєні. Панелі веб-майстрів поряд із системами аналітики дають можливість не лише моніторити ситуацію за позиціями, а й відстежувати стан сайту, технічні параметри. Інструменти вирішують такі важливі завдання:
- приймають повідомлення про проблеми на сайті (санкції, шкідливі коди);
- показують кількість сторінок, що індексуються, помилки індексації;
- дозволяють відстежувати запити, за якими користувачі надходять на сайт.
Знадобляться також встановлення на сайті метрик Google-аналітики та Google Tag Manager, реєстрація в Довіднику та Google Map.
Комерційні фактори для інтернет-магазинів
Комерційні фактори просування сайтів не залежать від тематики інтернет-магазину та ключових слів, проте значною мірою впливають на ранжування сторінок та ухвалення рішення про покупку. До таких факторів відносяться ціна, асортимент товарів, інформація про оплату та доставку і т.д. Розглянемо найважливіші для просування інтернет-магазину елементи.
Можливість додавати товар до кошика
Кнопка «Кошик» – найважливіший елемент інтернет-магазину. Вона має бути великою і яскравою, розміщуватися на основному екрані картки товару. Поліпшити ранжування сайту, сторінок допоможе додаткова кнопка - "Купити в один клік".
Лістинги з малою кількістю товарних позицій
Виведення на екран менше 10 найменувань товару – серйозна перешкода для високих позицій сайту у пошуковій видачі. Щоб не втратити рейтинг, необхідно виводити щонайменше десяток позицій. Якщо такої кількості товару не набирається, зробіть окремі картки для колірних варіацій та модифікацій.
Робота з товарами, відсутні в наявності
Оскільки асортимент є вагомим комерційним фактором ранжирування, сторінки з товарами, яких немає, виключаються з індексації. Для утримання позицій сайту товари, які на даний момент відсутні, ставлять у лістингу наприкінці списку. Для пошукових систем їх слід виводити у статусі «В наявності», проте з позначкою для користувачів «Немає».
Блоки зі схожими товарами
З метою продажу дорожчого товару варто додати на сторінку з обраним користувачем пропозицією блок «Схожі товари». Продавати додаткові товари допоможе оформлення блоку під назвою "З цим товаром купують".
Додавання відео
Відеоогляд дозволяє детально ознайомитися з продуктом та прийняти виважене рішення щодо придбання товару. Наявність відеоконтенту надає перевагу перед конкурентами. Крім того, відео можна оптимізувати і таким чином підвищити позиції пошукової видачі.
Робота з факторами поведінки на сайті
Поведінкові фактори – метрики, що відображають дії користувача в інтернет-магазині. Для їхнього відстеження потрібні Hotjar та Google Analytics, часто застосовуються також допоміжні інструменти. Системи аналітики дозволяють відстежувати:
- час, проведений на сторінках сайту;
- прямі заходи, які свідчать, що користувач постійний;
- кількість переглянутих сторінок;
- кількість відмов.
Якщо користувачі швидко залишають сайт, не роблять замовлення, швидше за все, сайт неякісний, для занять топових позицій у видачі знадобиться детальний аналіз та виправлення недоліків.
Резюме
SEO, пошукове просування – процес безперервний та абсолютно різні напрямки роботи. Щоб вийти у ТОП та отримувати замовлення, необхідно постійно приділяти увагу технічній оптимізації, контенту, відстежувати позиції у видачі. При цьому найбільше зусиль слід докласти саме на початковому етапі просування.