На роботу оформлятимуть без трудових книжок
В Україні скасували зобов’язання вести паперові трудові книжки. За бажанням працівників їх можуть залишити, але роботодавець не зобов’язаний зберігати документ. Крім того, пенсії за допомогою системи електронного обліку стажу призначатимуть автоматично.
Протягом п’яти років дані з трудових книжок переноситимуться в реєстр. Головний мінус: немає висновку про те, чи готові бази даних і чи будуть вони захищені.
Як призначатимуть пенсію та оформлятимуть на роботу?
Під час оформлення на роботу можна буде не подавати трудову книжку — досить паспорта, ІПН та інших документів (якщо того вимагає роботодавець і дозволяє закон, наприклад, довідки про медичний огляд).
Одне з найважливіших нововведень — пенсію тепер нараховуватимуть автоматично. Не доведеться звертатися до Пенсійного фонду, збирати довідки, доводити свій стаж і підтверджувати його. Закон про пенсійне забезпечення дозволяє українцям вилучити той час роботи, коли у них був низький заробіток. Пенсійний фонд спочатку має рахувати так, як вигідніше майбутньому пенсіонерові. Але якщо раптом виникнуть проблеми, вже після призначення виплати можна буде звернутися до чиновників із проханням провести перерахунок.
Українці зможуть отримати електронний документ з інформацією про свій стаж в Інтернеті. Такий документ може знадобитися, якщо того вимагає роботодавець (наприклад, для конкурсу на посади у вас має бути стаж у відповідній сфері). Правда, для цього потрібно оформити електронний цифровий підпис. Також у Кабміні розглядають можливість використовувати технологію BankID. Тобто ідентифікувати себе можна буде і за допомогою банківської картки.