Кабмін змінив умови навчання в дитячих садках

Кабмін змінив умови навчання в дитячих садках

Кабінет Міністрів схвалив розроблену МОН постанову, яка регулює навчання дітей з особливими потребами.

Кабінет Міністрів України схвалив на своєму засіданні розроблений Міністерством освіти і науки України (МОН) проект постанови «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530», яка запроваджує обов’язковість інклюзивних груп у дитячих садках.

Відповідно до постанови, запроваджено 5 рівнів підтримки дітей з особливими потребами: від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі) у дітей, яким надаватиметься підтримка першого рівня (визначається та надається у закладі освіти), до труднощів V, найтяжчого ступеня прояву, тобто дітям надаватиметься підтримка, яка визначається фахівцями та зазначається у Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Зокрема, кількість дітей у групах з особливими освітніми потребами має становити не більше трьох осіб: не більше однієї дитини, яка потребує 4-5 рівня підтримки, не більше двох, які потребують 3 рівня, і не більше трьох, які потребують 2 рівня.

При цьому для дітей з особливими потребами складаються індивідуальні програми розвитку. Програму розробляють психолого-педагогічні працівники закладу, склад яких затверджує керівник.

Для всіх дітей з особливими освітніми потребами, незалежно від визначеного рівня підтримки, команда психолого-педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку, а для тих дошкільнят, які цього потребують, – індивідуальний навчальний план.

Для того, аби отримати підтримку І рівня, необхідна заява від батьків або опікунів дитини на ім’я директора закладу. Після цього формується команда психолого-педагогічного супроводу, яка визначає, чи потрібно надавати підтримку першого рівня, чи батькам з дитиною необхідно звернутися до інклюзивно-ресурсного центру. На підставі рішення супроводу складається індивідуальний навчальний план дитини.

 

Якщо інформація про рівень підтримки, якої потребує дитина, не міститься у висновку інклюзивно-ресурсного центру, то вона розподіляється у групу закладу дошкільної освіти відповідно до рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень.

Читайте також